5 GODE GRUNDE TIL AT INVESTERE I TILGÆNGELIGHED

  • I kommer på forkant med EU’s tilgængelighedsdirektiv 2018

  • I udvider jeres kundegruppe, fordi flere kan bruge jeres fysiske miljø og digitale platforme

  • I øger jeres kundetilfredshed med mere brugervenlighed for alle

  • I får en bedre placering i Google-søgninger

  • I styrker jeres CSR-profil

Jens og Lasse fra Ballasts Borgerpanel tester den fysiske tilgængelighed i området omkring Orange Scene på Roskilde Festival 2018. Klik på billedet for at læse mere.

Jens og Lasse fra Ballasts Borgerpanel tester den fysiske tilgængelighed i området omkring Orange Scene på Roskilde Festival 2018. Klik på billedet for at læse mere.

Tilgængelighed er til for alle

Få jeres tilgængelighed testet af Ballast. Ved at optimere jeres fysiske og digitale rammer, hjælper I ikke blot de af jeres kunder, som har et handicap. Tilgængelighed gør det lettere og behageligere for alle at færdes i jeres fysiske miljø og at få mest muligt ud af jeres digitale platforme. Det gælder for eksempel kunder, som har en synsnedsættelse, er farveblinde eller gangbesværede. Men det gælder også kunder, som har svært ved at læse, som er udfordret på balancen, eller ryster på hænderne på grund af en sygdom eller simpelthen fordi de bruger jeres hjemmeside, mens de er på vej i tog eller bus.

Vi har i Danmark i september 2018 fået en ny lov om tilgængelighed. Loven gælder i første omgang offentlige hjemmesider og apps. Vi hjælper jer godt fra start med en tilgængelighedstest og sikrer en effektiv og succesfuld implementering af nye tilgængelighedstiltag.

vi gør Tilgængelighed nemt

Effektiv test i tre dele. Forbedring af jeres tilgængelighed begynder med en behovsafdækning, som vi fører jer igennem. Derfra designer vi tilgængelighedstesten, inddrager relevante testpersoner fra vores borgerpanel og udfører selve testen for de valgte fokusområder både fysisk og digitalt. Efter testen får I en rapport med konkrete løsningsforslag og en præsentation med fokus på implementering.

 
Ikon der forestiller en pyramide

1. Forberedende arbejde

  • Behovsafdækning ved møde hos jer

  • Udvælgelse og inddragelse af testpersoner fra Ballasts Borgerpanel

  • Design af tilgængelighedstest

Ikon der forestiller tre personer ved siden af hinanden

2. Tilgængelighedstest af udvalgte fokusområder

  • Tilgængelighedstest af fokusområder i det fysiske miljø

  • Tilgængelighedstest af fokusområder på digitale platforme

  • Tilgængelighedstest af samspillet mellem det fysiske miljø og de digitale platforme

Ikon der forestiller en målskive

3. Rapport og præsentation

  • Workshop med testpersoner fra Ballasts Borgerpanel

  • Analyse og rapport

  • Præsentation med forslag til implementering af tilgængelighedstiltag

 

vi tilgængelighedstester både stort og småt

Omfanget af en tilgængelighedstest afhænger af, hvor mange fokusområder I har behov for at undersøge og optimere. Det kan for eksempel være:

Kultur

  • Billetsalg

  • Udstilling

  • Café

  • Butik

  • Garderobe og toiletfaciliteter

  • Udendørs adgangsforhold

  • Forlystelsers adgangsforhold

  • Koncert- og teatersales adgangsforhold

  • Campingområders adgangsforhold

  • Overblik og vejvisning

Supermarkeder og butikker

  • Indgang, kurve og vogne

  • Skiltning

  • Varehylder og gangarealer

  • Kasser med og uden betjening og udgang

  • Udendørs adgangsforhold

SERVICE

  • Medarbejdernes kendskab til at assistere mennesker med handicap

  • Medarbejdernes synlighed overfor kunder

BOOK ET UFORPLIGTENDE MØDE på info@ballastcph.dk eller på 50 69 64 65.

TIDLIGERE TILGÆNGELIGHEDSTESTS

Læs mere om vores tilgængelighedstest på Roskilde Festival 2018.

Dyk ned i vores tidligere projekter her.

 

Siden er sidst opdateret d. 27. september 2018.