OM TILGÆNGELIGHED

FÅ UDFØRT EN TILGÆNGELIGHEDSVURDERING AF BALLAST

Hos Ballast elsker vi tilgængelighed da det er med til at sikre at alle kan være med. Vi nørder i både WCAG 2.1 såvel som bygningsreglementets krav, men vigtigst af alt så inddrager vi altid de brugere det hele handler om (læs mere om vores borgerpanel her). Vi udfører tilgængelighedsvurderinger af både digitale platforme såvel som fysiske omgivelser. Læs mere nedenfor.

DIGITAL TILGÆNGELIGHEDSVURDERING MED WCAG 2.1

Illustrationen viser en computer med Ballast’s hjemmeside samt en smartphone.

Illustrationen viser en computer med Ballast’s hjemmeside samt en smartphone.

Vi tilbyder at lave en tilgængelighedsvurdering af jeres digitale løsning, som kan være jeres:

  • Hjemmesider

  • Apps

  • Downloadede dokumenter (fx pdf’er)

Formålet med den digitale tilgængelighedsvurdering er at få udarbejdet en rapport så I ved hvad I skal gøre for at leve op til WCAG 2.1, der også er kendt som EUs direktiv om “Tilgængelighed af offentlige websteder og mobilapplikationer”.

Læs mere om hvordan vi vurderer digital tilgængelighed ved at klikke her.

 
Fysisk tilgængelighed: På illustrationen ses et bybillede med et træ, vejskilt, gadelys, en bygning og niveauforskelle, som er typiske tilgængelighedsudfordringer.

Fysisk tilgængelighed: På illustrationen ses et bybillede med et træ, vejskilt, gadelys, en bygning og niveauforskelle, som er typiske tilgængelighedsudfordringer.

Vi tilbyder at lave en tilgængelighedsvurdering af jeres fysiske omgivelser, det kan bl.a. være:

  • Bygninger (butikker, supermarkeder, storcentre, kulturtilbud m.fl.)

  • Byrum (offentlige og private)

Formålet med den fysiske tilgængelighedsvurdering er at få udarbejdet en rapport så I ved hvad I skal gøre for at imødekomme en bredere brugergruppe, og dermed åbne op for en større kundegruppe.

Læs mere om hvordan vi vurderer fysisk tilgængelighed ved at klikke her.

5 GODE GRUNDE TIL AT INVESTERE I TILGÆNGELIGHED

  • I kommer på forkant med EU’s tilgængelighedsdirektiv 2018, som for offentlige instanser skal være imødekommet inden september 2020

  • I udvider jeres kundegruppe, fordi flere kan bruge jeres fysiske miljø og digitale platforme

  • I øger jeres kundetilfredshed med mere brugervenlighed for alle

  • I får en bedre placering i Google-søgninger

  • I styrker jeres CSR-profil


    Siden er sidst opdateret d.25. juli 2019